Havermans Makelaardij
‘Dus eigenlijk is het een Wim-Wim-situatie’
De naam mag dan nog steeds op de gevel staan, de gezichten achter Havermans Makelaardij in Kerkdriel zijn nieuw. Begin 2023 namen Remco van Leerdam en Lukas van Erp het kantoor over van Wim Havermans. En sinds een half jaar hebben zij in Madelon den Herder een betrouwbare back-up achter de schermen. Al kan Wim het oude vak niet loslaten: hij is als taxateur nog aan het kantoor verbonden. ‘Soms denken klanten weleens dat ik zijn zoon ben’, lacht Remco.
Sander Telecom
Het klinkt nogal als een avontuur: van medewerker bij een groothandel in groenten en fruit naar telecomwinkelier. ‘Het was altijd al mijn droom om een eigen winkel te hebben’, zegt Sander Hooijmans, de man achter Sander Telecom in Kerkdriel. Je kunt er sinds vier jaar terecht als je smartphone kapot is, je accessoires nodig hebt of je telefoonabonnement afgelopen is. Oh ja, en voor het maken van een pasfoto. ‘Dat betekent toch dat iedere inwoner één keer in de vijf of tien jaar bij jou in de winkel komt.’
Carlijne en Simon, Bommels Bakhuys
‘‘Simon: We wisten meteen: als we terugkomen naar Nederland, willen we het in één keer goed geregeld hebben. We zijn eens gaan rondkijken in de buurt, navragen bij mensen. En iedere keer sprong de naam Arnold van Hooft er bovenuit. Het gaat om die persoonlijke afhandeling, om de goede service. Die hebben we bij Arnold van Hooft al een paar keer kunnen ervaren.’’
Danny Leerintveld, Alem
‘In het nieuwe kantoor van Arnold van Hooft installeerde Danny zowel de luchtbehandeling als een airconditioning. En hij is er – vanzelfsprekend – klant. ‘Arnold kende ik al van oudsher. Hoe het bevalt? Ik moet eerlijk zeggen: honderd procent!’
Peter Hoens, Cambodja
‘‘Ze staan op allerlei manieren voor Kerkdriel klaar’, aldus Peter. ‘Van sponsoring aan verenigingen tot persoonlijke dienstverlening aan lokale ondernemers. ‘De wens om maatschappelijk bij te dragen herkennen Frank en ik in onszelf.’ En daar houdt de herkenning niet op, zegt Peter.’
Astrid van Hooft, Kerkdriel
‘Steeds meer zaken zijn tegenwoordig online te regelen, maar ouderen vinden dat vaak lastig. Een fysiek kantoor is daarom heel belangrijk.’ Zo’n ontmoetingsplek versterkt daarnaast de persoonlijk band van dorpsbewoners met het kantoor. ‘Die band vinden ze belangrijk – en ikzelf ook.’
Stijn de Leeuw, Rossum
‘Een begrip in de regio. Voor de nieuwe woning meldde Stijn zich voor een hypotheek bij een vertrouwd adres: Arnold van Hooft. ‘Dat is hier toch een begrip in de regio Kerkdriel. Voor onze verzekeringen zaten we al bij Arnold van Hooft. Nu hebben we ook onze hypotheek afgesloten via de RegioBank’.
Koen Smits, RaKo-Printing
‘Bij Arnold van Hooft kennen ze mijn situatie. We voelen elkaar goed aan, de zaken worden voortvarend opgepakt en er wordt snel geschakeld. Dat ervaar ik als zeer positief aan het klant zijn bij Arnold van Hooft.’ Zeven jaar geleden heeft Koen samen met z’n vriendin een nieuwbouwwoning gekocht in Rosmalen.’
Puurstipdesign, ‘s-Hertogenbosch
Gewoon zaken doen aan de keukentafel. Waar vind je dat nog? ‘Bij Arnold van Hooft!’, zegt een enthousiaste Renate van Stiphout. Als grafisch ontwerpster is zij de naam achter Puurstipdesign, gevestigd in ‘s-Hertogenbosch. Die ‘zaken’ zijn inmiddels tweerichtingsverkeer: als er voor Arnold van Hooft iets moet worden ontworpen, is Renate de huisleverancier.
‘Ik heb zakelijk en privé alles via het kantoor lopen. Voor de zaak zijn dat de verzekeringen en de bankzaken, net als privé. Ook de hypotheek hebben we via Arnold van Hooft geregeld.’ Die laatste was er trouwens één uit de categorie uitdagingen: ‘We wonen nu in mijn ouderlijk huis. Maar het was een uitdaging om hiervoor een hypotheek te regelen. Je krijgt te maken met specifieke regelgeving vanuit o.a. hypotheekverstrekkers. Ook met deze kwestie heeft Seger ons goed en meedenkend geholpen, van de hypotheek tot de verzekeringen.’ Seger is ook haar vaste contactpersoon, al heeft Renate inmiddels ook goede ervaringen met de andere medewerkers van het kantoor. ‘Je kunt Arnold van Hooft altijd bereiken voor een vraag. Ze geven snel en goed advies. De medewerkers staan altijd voor je klaar. En veel kun je tegenwoordig ook via de RegioBank app regelen, zowel het zakelijke als het privégedeelte.’ Inmiddels is ook de volgende generatie al klant geworden: zoon Tibbe mag zich op 11-jarige leeftijd de trotse eigenaar noemen van een JongWijs-rekening mét pinpas!
Jos Broekmeulen, Kerkdriel
Met zijn eenmans-installatiebedrijf heeft Jos Broekmeulen niet over werk te klagen. Hij heeft er nét de complete elektrotechnische installatie op zitten in het nieuwe pand van Arnold van Hooft, het RegioBank kantoor waar hij al sinds zijn start klant is.
‘Toen ik in 2006 voor mezelf begon, ben ik bij verschillende banken langs geweest voor een hypotheek. Arnold kon het verhaal toen het beste overbrengen. Hij kwam bij mij thuis en legde alles netjes uit. Ik ben sindsdien altijd klant gebleven. Ook voor mijn zakelijke verzekeringen, daar heb ik een apart pakket voor afgesloten. Ik heb pas een nieuwe bedrijfshal en een woning via Arnold van Hooft laten financieren. Het schakelt toch allemaal wat sneller dan bij de grote banken. Met deze hypotheek ook: bij de bank waar ik een zakelijke rekening heb, liep het allemaal niet zo snel. Bij Arnold van Hooft was het in tien dagen geregeld. Het zijn aardige lui. Seger ken ik goed, Jill die bij de balie staat kent mij, Peter komt elke paar jaar een keer langs om alle polissen na te lopen. Natuurlijk zijn de contacten tegenwoordig heel anders. Alles gaat tegenwoordig via internet, je hebt automatische incasso’s. Vorig jaar heb ik Arnold van Hooft nog wel een keer nodig gehad. Ik had stormschade, een dakgoot van de buurman was tegen mijn loods aangewaaid. Ik dacht dat ik dat wel met mijn eigen verzekering kon afhandelen, maar dat bleek niet zo te zijn. Dankzij Arnold van Hooft is het allemaal goed gekomen en netjes betaald.’
Sjaak Merks, Autobedrijf Merks in Velddriel
Autobedrijf Merks in Velddriel heeft al heel wat kilometers ervaring met Arnold van Hooft. Een ervaring die teruggaat tot het allereerste begin. Wat maakt dat Sjaak Merks het goed kan vinden met de medewerkers van Arnold van Hooft?
‘Ik ben een klant van het eerste uur. Arnold en ik zijn in het verleden nog collega’s van elkaar geweest. Toen hij zijn eigen kantoor begon, ben ik meteen klant geworden. En ik ben er nog altijd heel tevreden over. Ik heb daar alles lopen: de hypotheek, verzekeringen, de bankzaken; privé en voor de zaak. Het is makkelijk dat dat allemaal in één hand is. En als ik een keer iets gedaan wil hebben of zijn er problemen ergens mee, dan hoef ik alleen maar te bellen. Je bent geen nummer bij Arnold van Hooft, maar je wordt heel persoonlijk behandeld. Wie je er ook aan de lijn hebt, ze regelen het meteen voor je. Dat gaat altijd heel makkelijk. Ik heb weleens het idee dat ze nog méér voor mij regelen dan ik eigenlijk heb gevraagd. Arnold van Hooft is een kantoor met een heel gemoedelijke sfeer. Ik heb er gewoon een heel goed gevoel bij.’
Gerrit Groeneveld, Kerkwijk
‘Ik heb samen met mijn vriendin ons droomhuis kunnen realiseren in Kerkwijk, waar wij met vier kinderen wonen. In het verleden hebben wij zakengedaan met de grotere financiers, echter was er geen klik bij de aanvraag voor onze nieuwe hypotheek. Vanuit diverse kanten, onder andere de bouwer, m’n broer en de architect, werd Arnold van Hooft aan geraden.
Vanaf het eerste moment was er direct een klik met onze adviseur en zijn wij heel gastvrij ontvangen. In één woord: super en een buitengewoon hoge service. Mede door het heldere advies en het denken in oplossingen tijdens het gehele traject was erg plezierig voor ons. Gaandeweg hebben wij ook al onze bankzaken en verzekeringen ondergebracht bij Arnold van Hooft. Wij hebben het gevoel dat Arnold van Hooft ook een stukje heeft mee ontwikkeld aan ons droomhuis. Ons droomhuis is mede mogelijk gemaakt door Arnold van Hooft!.’
Erik van Leeuwen, Bakkerij van Leeuwen
‘Ik moest een hypotheek afsluiten voor de bakkerij. Bij de grote jongens leek het eerst allemaal koek en ei, maar ineens begonnen ze moeilijk te doen. Bij Arnold van Hooft niet. Daar lossen ze het meteen voor je op. Ik denk dat we al een jaar of twaalf klant zijn, zowel zakelijk als privé. En het bevalt nog steeds heel goed. Het voelt gewoon vertrouwd. Ze zijn altijd bereid iets extra te doen, iets wat die grote verzekeringskantoren niet zo gauw zullen doen. Het maakt er ook niet uit wie je er aan de lijn krijgt, iedereen weet overal van.’
Jos van Veldhoven, Autoschade Jos van Veldhoven
‘Wij zijn klant bij Arnold van Hooft omdat het zo dichtbij is. Ook is het kantoor een bekende van ons. En als je dan in je omgeving ook allemaal positieve geluiden hoort, dan ga je daar toch op af. Een heel allround kantoor is het, of het nu over hypotheken of verzekeringen gaat. Het voordeel is ook dat het geen groot kantoor is. Ik heb iedere medewerker weleens aan de lijn, maar ze kennen mij allemaal. In die contacten zijn ze heel duidelijk. Je merkt ook dat ze actief zijn, ze letten erop of je verzekeringsportefeuille nog actueel is.
Jeroen van Liempt, Opa Pietje
‘Ik kwam bij Arnold van Hooft terecht toen ik privé een hypotheek voor mijn woning wilde afsluiten. En dat beviel meteen heel erg goed. Ook voor mijn entertainmentbedrijf en grand café ben ik er nu klant. Het is een kantoor met heel korte lijnen. Hoe vaak gebeurt het niet dat iets over vier of vijf schijven gaat voor het geregeld wordt? Bij Arnold van Hooft krijg je direct antwoord op je vraag én het wordt ook meteen geregeld. Ik heb er een vaste contactpersoon die van alles op de hoogte is. En ook niet onbelangrijk: de tarieven en voorwaarden die ze hanteren zijn gewoon goed.’
Advieskeuze.nl
Arnold van Hooft is aangesloten bij Advieskeuze.nl, dit is een onafhankelijk platform voor het beoordelen van een financieel adviseur.