‘Arnold van Hooft Hypotheken en Verzekeringen opereert zoals wij rally rijden’

Peter Hoens heeft een hechte band met het team van Arnold van Hooft Hypotheken en Verzekeringen. Hij is er niet alleen particuliere klant, maar het kantoor is ook sponsor van zijn stichting 2Boys50. Daarmee haalt Peter, samen met zijn compagnon Frank Moonen, via autorally’s geld op voor goede doelen. ‘De betrokkenheid voelt goed.’

Peter werd zo’n tien jaar geleden klant van het kantoor. Hoe hij daarbij kwam? Doordat hij bevriend is met Seger, eigenaar van Arnold van Hooft Hypotheken en Verzekeringen. ‘We kennen elkaar van de handbalvereniging. Daar zaten we samen in het bestuur.’ Seger maakte hem zo enthousiast dat Peter met zijn hele bankpakket – inclusief verzekeringen – overstapte. En dat enthousiasme was wederzijds. ‘Toen Seger hoorde over 2Boys50 wilde hij ons meteen sponsoren. Fantastisch natuurlijk. Frank en ik ondersteunen met 2Boys50 de stichting Twentse Waterpompen Cambodja, waar ik vrijwilliger ben.’

Vertrouwd gevoel
‘Arnold van Hooft Hypotheken en Verzekeringen helpt ons ook bij het organiseren van de financiën van onze stichting’, vertelt Peter. ‘Zo hebben we een speciale Verenigingen & Stichtingen-rekening, die soepel en makkelijk werkt.’ Meestal volstaan telefoontjes en e-mails in het contact. ‘Maar ik ga ook wel eens bij het kantoor in Kerkdriel langs – soms voor de stichting, soms voor mezelf. Dat voelt vertrouwd; ze kennen me. Bovendien wil ik af en toe over iets sparren en dat werkt beter als we elkaar fysiek zien.’ Seger komt eens per jaar bij Peter op bezoek. ‘Dan lopen we de papieren door. Die betrokkenheid voelt goed.’

Blind vertrouwen
‘Ze staan op allerlei manieren voor Kerkdriel klaar’, aldus Peter. ‘Van sponsoring aan verenigingen tot persoonlijke dienstverlening aan lokale ondernemers. ‘De wens om maatschappelijk bij te dragen herkennen Frank en ik in onszelf.’ En daar houdt de herkenning niet op, zegt Peter. ‘Wanneer Frank en ik een rally rijden, moet ik blind vertrouwen op zijn rijkunsten. En hij op mijn navigatie. Ik moet duidelijk communiceren, goed kaartlezen en alert zijn. Alleen dan kunnen we excelleren. Dat doet me denken aan hoe Arnold van Hooft Hypotheken en Verzekeringen opereert. Zij kenmerken zich door uitstekend klantcontact, een scherp oog voor het klantbelang en bijpassende dienstverlening. Zo willen ze – net als wij – de beste zijn.’