‘De persoonlijke klik met Arnold van Hooft Hypotheken en Verzekeringen vind ik belangrijk’

Als kleine ondernemer heb je veel boontjes te doppen. Neem Astrid van Hooft, altijd bezig met haar reflexzonetherapie- en pedicurepraktijk. ‘Het is heel fijn dat ik mijn bank-, hypotheek- en verzekeringszaken kan onderbrengen bij Arnold van Hooft Hypotheken en Verzekeringen– geen familie trouwens. Zij zijn betrouwbaar en laagdrempelig, waardoor ik alles snel kan regelen en goed begrijp.’


‘Ik startte mijn onderneming in 2002’, vertelt Astrid. ‘In 2020 verhuisde ik in Kerkdriel van een huur- naar een koophuis. De garage bouwde ik om tot pedicurepraktijk en zo kon ik mijn bedrijf laten groeien met een eigen praktijk aan huis.’ Toen ze nog in het huurhuis woonde, waren haar bankzaken geregeld bij een bekende grote bank. ‘Maar die sloot vanwege kostenbesparing het filiaal in Kerkdriel. Dus stapte ik over naar Arnold van Hooft Hypotheken en Verzekeringen, die wél in het dorp bleef. Ik vind het fijn dat ik voor persoonlijk contact zo even naar binnen kan lopen.’

Passend advies
Voor de koop van haar huis sloot Astrid een hypotheek af via Arnold van Hooft Hypotheken en Verzekeringen. ‘Mijn expertise ligt bij voetproblemen, niet bij hypotheken. Gelukkig legde Seger, mijn Zelfstandige Adviseur, mij alles heel helder uit. En dat niet alleen: hij stond me elke stap van het koopproces bij. Ook op het moment suprême – toen de koopovereenkomst getekend moest worden – kwam Seger ’s avonds nog bij me langs voor advies.’ Ze was blij verrast door die klantgerichtheid. ‘Mijn belang als klant staat bij het kantoor echt centraal. Ze vertelden me zelfs dat ik beter niet bij hen een zakelijke rekening kon nemen, maar bij een andere bank. Simpelweg omdat dat beter paste bij wat mijn bedrijf nodig had. Daar zijn ze heel eerlijk in. Ik vind dat geweldig.’

Persoonlijke band
Oudere klanten op de behandelstoel vertellen me geregeld hoe fijn ze het vinden dat Arnold Van Hooft Hypotheken en Verzekeringen nog een kantoor heeft in Kerkdriel’, zegt Astrid. ‘Steeds meer zaken zijn tegenwoordig online te regelen, maar ouderen vinden dat vaak lastig. Een fysiek kantoor is daarom heel belangrijk.’ Zo’n ontmoetingsplek versterkt daarnaast de persoonlijk band van dorpsbewoners met het kantoor. ‘Die band vinden ze belangrijk – en ikzelf ook. Het maakt dat ik een klik met het team voel. Wat dat betreft lijken we wel op elkaar. Ik geloof ook dat een persoonlijke klik de zorg voor mijn klanten beter maakt.’