Vijf tips voor veilig mobiel bankieren

Met de Mobiel Bankieren app van RegioBank heeft u uw bank altijd in uw binnenzak! Handig, als u snel uw saldo wilt bekijken of een betaling wilt doen. Natuurlijk doet RegioBank er alles aan om u veilig mobiel te laten bankieren. Zes handige tips voor u op een rij.

Houd uw mobiele pincode geheim

De pincode waarmee u inlogt in de Mobiel Bankieren app is persoonlijk. Zorg dus dat niemand anders de code weet en kies een code die niet makkelijk te raden is (geen geboortedatum of geboortejaar). Schrijf uw code niet op, ook niet in uw telefoon.

Beveilig uw telefoon met een andere code

Beveilig uw telefoon zo, dat alleen u ‘m kunt ontgrendelen. Dit kan met een cijfercode, sleep-patroon of vingerafdrukscanner. De mogelijkheden verschillen per telefoon. Gebruikt u een cijfercode? Zorg dan dat dit een andere code is dan uw mobiele pincode voor de Mobiel Bankieren app.

Installeer de apps vanuit de officiële app-stores

Zorg er voor dat u alleen apps installeert van de officiële app-stores van Apple, Google of Microsoft. Welke app-store u kunt gebruiken verschilt per telefoon. Controleer ook welke gegevens een app van u vraagt, voordat u deze downloadt.

Maak alleen verbinding met netwerken die u vertrouwt

Met uw telefoon kunt u verbinding maken met internet via draadloze wifi-netwerken. Zorg ervoor dat u verbonden bent met een netwerk dat u kent en vertrouwt, voordat u de Mobiel Bankieren app gebruikt. Bent u verbonden met openbare netwerken, bijvoorbeeld een netwerk waar u gratis kunt internetten in een café of in een winkel? Dan weet u niet zeker of het netwerk goed beveiligd is.

Houd uw Mobiel Bankieren app up-to-date

Installeer de nieuwste versie van de Mobiel Bankieren app en controleer regelmatig of er updates voor uw telefoon zijn. Meestal krijgt u hier automatisch een melding van op uw telefoon.

Meld een incident direct!

Ziet u toch iets vreemds of ongebruikelijks binnen uw Mobiel Bankieren app? Bijvoorbeeld een overboeking die u zelf niet heeft gedaan: neem dan direct contact met ons op. Bel met de Helpdesk Internet Diensten op 030 – 291 42 90 of neem contact op met Arnold van Hooft.