Corona en ondernemers en zzp’ers: veelgestelde vragen

RegioBank is uw bank dichtbij. Dat krijgt in deze onzekere tijden een wat andere lading dan u van ons bent gewend. Het coronavirus raakt ons namelijk allemaal. Het is daarom belangrijk dat u weet dat u van ons op aan kunt. Juist nu. Tips en de meest gestelde vragen over het coronavirus op uw bankzaken vindt u hieronder op een rij.

Ook wij doen er alles aan om te voorkomen dat het coronavirus zich te snel verspreidt. Het kan zijn dat het kantoor van uw adviseur dicht is, of beperkte openingstijden kent. De telefonische bereikbaarheid is echter onverminderd goed. Voor vragen kunt u daarom het beste (eerst) telefonisch contact opnemen met uw Zelfstandige Adviseur van Arnold van Hooft.

Een paar tips

  • Voor betalingen adviseren wij u om dit zoveel mogelijk digitaal te doen door middel van een pinbetaling, Tikkie, mobiel of via internetbankieren
  • Heeft u toch contant geld nodig, dan kunt u hiervoor terecht bij een geldautomaat
  • Betaal contactloos. We hebben de limiet tijdelijk verhoogd naar € 100. 
  • Criminelen misbruiken de berichtgeving rondom het coronavirus om geld te stelen. Weet waar u op moet letten.

Veelgestelde vragen door ondernemers beantwoord: 

Wat moet ik doen als ik financiële problemen voor mijn bedrijf verwacht? 
De overheid heeft economische maatregelen genomen om ondernemers die in problemen dreigen te komen, te helpen. De Kamerbrief kunt u hier lezen. Neem contact op met uw Zelfstandig Adviseur. We kijken met u wat de best passende oplossing is.

Ik verwacht betalingsproblemen. Kunnen jullie mij helpen?
Neem eerst contact op met uw Zelfstandig Adviseur van Arnold van Hooft. Wij helpen u graag.

Ik wil mijn limiet op contactloos betalen (zakelijk) verhogen kan dat?
Het limiet van contactloos betalen is nu tijdelijk verhoogd van € 50 naar € 100.  Zo kunt u vaker betalen zonder dat uw pincode nodig is. Had u de limiet juist zelf naar beneden bijgesteld of uitgezet? Dan blijft dat zo, tot u de limiet aanpast. 

Ik wil een gesprek over een financiering. Is dat mogelijk?
Ja dat is mogelijk. Neem contact op met uw Zelfstandig Adviseur van Arnold van Hooft, wij helpen u graag.  

Ik heb een zakelijke betaalrekening bij RegioBank, kan ik een kredietlimiet aanvragen?
Als het grootste deel van uw omzet op deze zakelijke betaalrekening binnenkomt kunt u een kredietlimiet aanvragen. Per situatie bekijken wij óf en zo ja voor welk bedrag u in aanmerking komt. Neem contact op met uw Zelfstandige Adviseur van Arnold van Hooft voor meer informatie.

Ik heb (alleen) een zakelijke spaarrekening, kan ik een kredietlimiet aanvragen?
Een kredietlimiet plaatsen op een spaarrekening is niet mogelijk. Dit kan alleen op een betaalrekening.

Verruiming Borgstellingsregeling MKB-kredieten
RegioBank heeft geen Borgstellingsregeling voor MKB-kredieten. We bekijken graag samen met u wat de best passende oplossing is in uw situatie, zonder dat de Borgstellingsregeling voor MKB-kredieten van toepassing is. 

Waarom hebben jullie geen BMKB regeling?
Wederzijds vertrouwen is voor ons de basis. De BMKB regeling is kostbaar. Afsluitprovisie én een zwaardere aflosverplichting. Wij kiezen ervoor om samen met u te kijken naar een voor u best passende oplossing. 

Wat zijn de gevolgen voor dienstverlening van de Volksbank bij een uitbraak van het coronavirus? 
Voor alle banken, dus ook voor de Volksbank, geldt dat zij investeren in de continuïteit van hun bedrijfsvoering om er voor te zorgen dat hun dienstverlening aan bedrijven ondanks het virus is gewaarborgd. 

Waar vind ik meer informatie van de overheid ? 
Bijvoorbeeld over voorzorgsmaatregelen voor/ door mijn personeel, werktijdverkorting, transport van goederen en evenementen/ beurzen?

Heeft u meer vragen?
Neem contact op met onze Zelfstandige Adviseurs van Arnold van Hooft en gezamenlijk bekijken we welke (on)mogelijkheden er zijn.