Ai, uw kind weet z’n pincode niet meer! Dit is wat u dan doet

De brugklas. Een compleet nieuwe wereld. Een nieuwe school, leerkrachten, klasgenoten, andere vakken. Kortom enorm spannend, waardoor het soms ook even mis gaat. Uw kind zal niet de eerste zijn die zijn fietssleutel kwijt raakt of het kluispasje in het schoolkluisje laat zitten. Voor uw kind vervelende situaties. Gelukkig zijn er vaak makkelijke oplossingen. Voor verloren fietssleutels en kluispasjes is de conciërge de reddende engel. Bij pinpas en pincode noodsituaties kunt u uw kind helpen.

Oplossingen bij pinpas en pincode problemen

Wat doe je als je je pinpas kwijt bent?

Via onder andere de Mobiel Bankieren app kan uw kind gemakkelijk de pas blokkeren.

  • Open de Mobiel Bankieren app
  • Ga naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Betaalpas(sen)’
  • Selecteer ‘Pas blokkeren’

Vindt uw kind de pinpas binnen veertien dagen weer terug, dan kunt u de blokkering weer opheffen via uw eigen RegioBank Internet Bankieren of Mobiel Bankieren app.

Wat doe je als je pincode niet meer weet?

Weet u de pincode van uw kind? Laat uw kind bij thuiskomst naar de pincode vragen. Nooit via app of een mailtje. Weet u de pincode ook niet? Vraag dan een nieuwe pincode aan.

Wat gebeurt er als je aan het pinnen bent, maar je saldo is te laag?

De transactie wordt afgebroken. Geld uitgeven lukt niet als er niet voldoende saldo op de rekening staat. Tip voor de volgende keer: check voor het shoppen het saldo. Is het een noodsituatie en heeft uw kind direct geld nodig? Dan kunt u via uw eigen Mobiel Bankieren app geld storten of tijdelijk geld van de spaarrekening overboeken.