Ik stap over van bank. En mijn verzekeringen dan?

Nederlanders houden van zekerheid. We hebben voor bijna alles wel een verzekering. Grote kans dat ook bij u iedere maand allerlei premies worden afgeschreven. Hoe zorgt u ervoor dat alle verzekeringsinstanties straks op de hoogte zijn van uw nieuwe bankrekeningnummer?

Over het antwoord kunnen we kort zijn. U hoeft zelf niets te doen als u elke maand automatisch de verzekeringspremies betaalt. De Overstapservice geeft namelijk uw nieuwe rekeningnummer door aan alle bedrijven die via automatische incasso de premie van uw bankrekening schrijven.

Wat is de Overstapservice?

De Overstapservice is een service van alle Nederlandse banken. Zodra u een betaalrekening bij de RegioBank hebt geopend, vraagt u samen met de Zelfstandig Adviseur van Arnold van Hooft de Overstapservice gratis aan. De service geeft uw overstap vervolgens door aan alle bedrijven en instanties met een Nederlands rekeningnummer, die met automatische incasso’s geld van uw rekening schrijven. Daaronder vallen ook al uw verzekeringen. U hoeft dus niet alle maatschappijen zelf op de hoogte te stellen van uw nieuwe bankrekeningnummer.

De Overstapservice loopt dertien maanden door. In die dertien maanden stuurt de Overstapservice alle bij- en afschrijvingen die op uw oude rekeningnummer binnenkomen, door naar uw nieuwe rekeningnummer.

Hulp van uw Zelfstandig Adviseur van Arnold van Hooft

Als u overstapt naar RegioBank krijgt u altijd hulp van uw Zelfstandige Adviseur van Arnold van Hooft. Hij of zij kan in het systeem precies zien welke afschrijvingen worden doorgestuurd van uw oude naar uw nieuwe bankrekening. Zelf kunt u dit ook zien op uw rekeningafschriften of in Mijn RegioBank. Er zijn dus geen risico’s.